sinaran sang suria menghembusi jendela kamarku...

kelihatan jam dinding menunjukan tepat jam 1030 pagi...

aku bangkit dari katilku yang empuk..lalu menuju ke kamar mandi...

selepas mencuci muka...aku terus mengemas rumah dan menjemur pakaian...

kemudian menghantar adk ku yang berada di darjah satu ke sekolah tepat jam 1215...

hari ini sama seperti hari yang lain...

BOSAn,membosankan,kebosanan..

aku rasa diriku ini seperti burung yang berada di dalam sangkarnya...

haiz...tidak sabar rasanya untuk ke sekolah pada tanggal 16 apri..

dapat ku temui ramai teman2 yang baru dan juga lama...

sekolah baru,penggal baru...

**********************

tepat jam 0630,selepas menolong ibu memasak lauk kari ayam dan sayur bayam...

aku menyuruh adk ku,aqilah yang berada di menengah satu untuk mengambil adku dari sekolahnya...tetapi dia menghindari kata2 ku...kadangkala die sungguh degil dan kepala batu..tetapi tak mengapalah...aku malas untuk memarahinya...tak kuasa...

jadi aku terpaksa pergi mengambil adk ku...masyallah...ramai ibu2,bapa2,abang2 dan kakak2..aku paling membenci orang ramai sekeliling ku...rimas rasanya...

aku terserempak dgn seorang budak perempuan..rasanya ku pernah melihat dia...teteapi di mana ya??ouh ya!dia juga selalu mengambil adknya dari sekolah itu...hairanya dia selalu memakai pakaian yang sama..bewarna jingga...tidakah dia mempunyai pakaian lain??hmm..apapela...

selepas itu,ku memegang tangan adk ku dan terus pulang...

sampai di sahajalah...

aku ingin menonton SURVIVOR!

Comments

Popular posts from this blog

Tell me.